Lifestyle

5 activitati simple care mentin mintea seniorului activa

Pe masura ce imbatranim, volumul creierului se micsoreaza treptat. Atunci cand se intampla acest lucru, celulele nervoase din creierul nostru se pot micsora sau pot pierde legatura cu alte celule nervoase, ceea ce determina aparitia unor modificari cognitive.

Memoria si alte modificari cognitive pot fi frustrante, dar mentinerea mintii active poate ajuta la reducerea declinului cognitiv si la reducerea riscului de dementa.

La fel cum exercitiile fizice intaresc corpul, antrenamentul cognitiv stimuleaza si intareste creierul, nu este niciodata prea tarziu pentru a incepe sa exersezi cel mai important muschi din corpul tau.

Ba mai mult, astfel de activitati sunt vitale pentru un senior din viatta ta, fie ca vorbim de parinti, bunici sau alti membrii ai familiei. 

Exista o varietate de activitati care pot fi facute acasa pentru a exercita mintea si pentru a stimula memoria si abilitatile de gandire. Ajuta-l pe cel drag al tau, care este in varsta, sa faca astfel de activitati pentru a te asigura ca nu se va confrunta cu afectiuni sau boli mentale. 

Desi ingrijirea batranilor este destul de dificila, echipele care presteaza asemenea servicii, au o pregatire si o experienta vasta pentru a oferi nivelul potrivit de ingrijire individuala si sprijin cu activitati care sa incurajeze implicarea in viata de zi cu zi, sa stimuleze creierul si sa creeze oportunitati de interactiune sociala. 

Asadar, daca nu te consideri potrivit pentru a face asta sau pur si simplu nu ai timpul necear, cel mai bine este sa apelezi la aceste servicii. Asa te vei asigura ca seniorul drag tie, primeste toata ingrijirea de care are nevoie.
Iata cum poti ajuta seniorii din viata ta. 

Exercitii fizice

Deoarece corpul si mintea sunt interconectate, activitatea utila pentru corp poate fi benefica si pentru creier. Exercitiile fizice regulate contribuie in mare masura la imbunatatirea memoriei si a abilitatilor cognitive. Nu trebuie ca seniorul sa faca activitati grele, ci si o simpla plimbare in parc ii poate aduce foarte multe beneficii. 

Cantatul la un instrument sau ascultarea de muzica

Nu numai ca este placut sa asculti sau sa canti muzica, dar imbunatateste si functia de memorie la adultii in varsta. Asadar, daca parintelui sau bunicului tau ii place sa cante, canta si tu alaturi de el sau ofera-i cursuri unde poate invata asta. 

Ascultatul muzicii este de asemenea foarte benefic, iar daca mai si dansezi, totul va fi perfect. 

Jocurile de carti sau de societate

Jocurile care te fac sa gandesti si sa elaborezi strategii te pot ajuta sa-ti mentii mintea agera, mai ales atunci cand inveti sa joci un joc nou. Deci astfel de joc le stimuleaza seniorilor mintea si ii ajuta sa o mentina activa. 

Cititul sau scrisul

Citirea cartilor si scrierea emotililor sau experinetelor pe tot parcursul vietii poate ajuta la pastrarea facultatilor de memorie ale creierului si la respingerea bolii Alzheimer si a dementei.

Ofera-i seniorului tau cat mai multe carti sau jurnale in care sa isi noteze ce simte sau memorii. Sau, poti merge mai departe, sa il ajuti chiar sa isi creeze prorpiul blog. 

Invatatul constant

Invatarea stimuleaza activitatea creierului si ajuta la formarea de noi conexiuni neuronale. Acest lucru te ajuta sa ramai lucid pentru mai mult timp si sa previi anumite boli ale creeierului sau memoriei. 

Deci, sustine-ti parintele sau bunicul sa invete lucuri noi, chiar daca are o varsta inainte. DIn punct de vedere fiziologic are acest potential.

To top